Перейти до основного вмісту

Планування

 Календарно-тематичне планування
уроків курсу Інформатика
в 2, 3, 4-тих класах
на І та ІІ семестри 2017 – 2018 н. р.


2017
2-й клас І семестр

Теми уроків
Клас

Інформація

1
Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики

2
Поняття про інформацію. Зміст та завдання курсу «Інформатика»

3
Сприймання людиною інформації. Види інформації за способом сприймання: зорова, слухова, нюхова, смакова, дотикова

4
Властивості інформації. Приватна та публічна інформація. Захист особистої, приватної інформації

5
Пристрої для роботи з інформацією. Безпека використання інформації. Використання миші та інших маніпуляторів для вибору об’єктів


Комп’ютери та інші пристрої

6
Комп'ютер та інші пристрої для роботи з інформацією. Організація робочого місця під час навчання з різними пристроями. Використання пристроїв для навчання: перегляд зображень (образотворче мистецтво)

7
Використання миші та інших маніпуляторів для переміщення об’єктів. Використання пристроїв для навчання: слухання мелодій (музичне мистецтво)

8
Увімкнення та вимкнення комп'ютера та інших пристроїв. Використання пристроїв для навчання: слухання віршів, пісень (іноземна мова)

9
Робочий стіл. Значки робочого столу. Програма. Використання пристроїв для навчання: читання текстів (літературне читання)

10
Використання пристроїв для навчання: читання текстів (літературне читання). Виділення обраного тексту в середовищах для читання

11
Клавіатура. Уведення окремих символів. Клавіатурний тренажер. Уведення великих та малих літер (українська мова)

12
Клавіатура. Зміна мовних режимів. Використання пристроїв для навчання: клавіатурний тренажер (іноземна мова)


Інтернет

13
Початкові уявлення про Інтернет. Правила безпечної роботи в інтернеті. Поняття браузера, як програми для роботи в інтернеті. Вікно браузера. Маніпуляції з вікном.  Перегляд картин художників, читання текстів.

14
Вікно браузера. Кнопки керування вікном. Вкладки браузера. Інформація для дітей та для дорослих.  Вікові обмеження на перегляд вмісту сторінок. Перегляд навчальних відео. Віртуальні подорожі

15
Вікно браузера. Закладка. Посилання. Приватна (особиста, сімейна) та публічна інформація. Вдосконалення навичок усного рахунку в математичних тренажерах.

16
Ігри для вдосконалення навичок роботи з маніпуляторами, клавіатурою.




2-й клас ІІ семестр
                          
Теми уроків
Клас


Графіка


1
Поняття комп’ютерної графіки. Ресурси для перегляду зображень картин художників. Віртуальні мистецькі галереї, екскурсії до музеїв

2
Пошук зображень в інтернеті для природознавства, музичного мистецтва. Право на зображення. Розрізнення дозволів на використання чужих зображень

3
Пошук зображень в інтернеті для образотворчого мистецтва, літературного читання

4
Програми для створення та змінювання графічних зображень. Створення зображень

5
Зображення з геометричних фігур

6
Змінювання готових зображень

7
Доповнення зображень підписами чи коментарями у вигляді кількох слів

8
Пристрої для створення та опрацювання графічних зображень



Команди та виконавці


9
Поняття команди. Порівняння команди й спонукального речення. Команди й виконавці

10
Послідовність дій. Приклади послідовності дій у природі. Ігри на змінювання послідовності дій

11
Виконання послідовних дій. Пошук помилок у послідовності дій. Ігри на пошук помилок у послідовностях

12
Ігрові вправи з надання команд виконавцям у середовищах програмування

13
Ігрові вправи з надання команд виконавцям у середовищах програмування

14
Ігри на пошук помилок у середовищах програмування

15
Порівняння двох або більше предметів. Ігри на порівняння предметів

16
Об’єднання предметів у групи за певними заданими ознаками. Назви групи однорідних предметів. Ігри на об’єднання предметів у групи

17
Визначення ознак предметів, впізнавання предметів за даними ознаками. Складові частини предметів

18
Ігри на вилучення зайвого за певними ознаками

19
Підсумковий урок







3-й клас І семестр
                          
Теми уроків
Клас

Інтернет

1
Поняття про мережі. Поняття про мережу інтернет. Безпечна робота в інтернеті. Складові вікна програми-браузера. Налаштування безпечного пошуку та безпечного перегляду відео

2
Поняття веб-сторінки, її адреси. Авторське право та інтернет. Пошук зображень, відео в інтернеті для літературного читання.  Додавання найкращих результатів у закладки браузера. Структурування закладок у папки

3
Пошук з різних джерел. Пошук текстів для літературного читання. Додавання необхідних результатів у закладки

4
Ключові слова для пошуку на прикладах знайомих текстів з природознавства. Пошук відео для природознавства. Пошук на карті в інтернеті

5
Пошук ігор для вдосконалення усного рахунку з математики. Пошук навчальних матеріалів з трудового навчання


Людина та інформація

6
Роль інформації в житті людини.
Види інформації за способом подання: текстовий, графічний, числовий, звуковий, відео.  Поняття меню

7
Пристрої для роботи з текстовою, звуковою, відео інформацією. Переваги опрацювання інформації сучасними пристроями

8
Структурування інформації в документах, папках.  Перетворення інформації з одного виду в інший

9
Дії з інформацією: передавання, пошук, перетворення, використання. Перетворення інформації з одного виду в інший

10
Перетворення інформації з одного виду в інший


Графіка

11
Онлайн середовища для роботи з графічними даними. Ресурси для перегляду картин художників. Віртуальні мистецькі галереї, екскурсії до музеїв

12
Перегляд карт. Пошук рідного краю на картах

13
Віртуальні подорожі картами

14
Програми для роботи з графічними даними. Середовище графічного редактора. Панель інструментів

15
Створення зображень з геометричних фігур. Палітра кольорів. Колір фігури і колір фону

16
Створення та змінювання простих зображень. Доповнення малюнка підписом чи коментарем.








3-й клас ІІ семестр 1 година на тиждень
                          
Теми уроків
Клас

Алгоритми і виконавці

1
План дій. Поняття алгоритму. Алгоритми і виконавці

2
Складання алгоритмів для виконавців.
Середовища програмування для дітей: створення послідовності команд у вигляді текстових блоків

3
Порядок виконання команд виконацем. Створення та змінювання послідовності команд у вигляді символьних блоків

4
Пошук пропущених дій в знайомій послідовності.
Складові частини об’єктів. Схема складу. Зв’язки у схемах

5
Істинні й хибні висловлювання. Логічне слідування. Використання логічних висловлювань з «не», «і», «або»


Текст

6
Середовища для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники

7
Текстові редактори. Переміщення в текстовому документі. Виділення частин тексту.  Змінювання  та вдосконалення текстів

8
Основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити, видалити. Уведення символів за допомогою клавіатури.  Порівняння текстів з оманливою та правдивою інформацію

9
Доповнення текстів зображеннями. Пошук хибних висловлювань у текстах (на основі інформації з інших предметів)

10
Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць


Презентації

11
Культура виступів, презентування. Доповідач/доповідачка та презентація

12
 Слайд-шоу із зображень як вид презентування

13
Середовище створення презентацій. Переміщення слайдами презентації. Режим показу презентації та режим змінювання слайдів

14
Переміщення текстових полів та зображень на слайдах

15
Створення кількох слайдів презентації та наповнення їх

16
Утворення нового слайду, текстового вікна/поля

17
Доповнення презентації текстом, зображенням, схемою

18
Змінювання, доповнення презентації

19
Підсумковий урок







4-й клас І семестр
                          
Теми уроків
Клас

Графіка

1
Електронні карти. Режими перегляду карт. Віртуальні подорожі сузір’ями, планетами, материками, океанами.

2
Співпраця на карті “Помешкання тварин”.
Доповнення власної карти мітками

3
Робота з діаграми на матеріалі математичних задач.

4
Робота в середовищі графічного редактора. Змінювання схем з природознавства.

5
Змінювання зображень з використанням функцій обертання, зміна кольору фігур та кольору фону.

6
Обробка фото: інструменти освітлення, кольору, обрізання тощо. Створення колажу із зображень.


Текст

7
Орієнтування в списку книг елетронної бібліотеки. Пошук літератури за назвою, автором/авторкою, мітками. Онлайн словники

8
Едектронні книги. Зміст твору. Закладки, коментар (мітки) у творі

9
Середовище текстового редактора. Абзаци, посилання, заголовки, зміст. Поєднання елементів на аркуші текстового документа: взаємне розміщення тексту, зображень, схем

10
Вдосконалення текстів через виділення кольором, шрифтами фрагментів тексту, окремих слів

11
Списки. Послідовні списки у текстах

12
Таблиці. Доповнення готових таблиць.
Змінювання та доповнення текстів з таблицями, зображеннями, схемами


Співпраця в інтернеті

13
Правила безпечного користування інтернетом. Мережевий етикет. Різниця між реальним та віртуальним спілкуванням

14
Електронна пошта. Захист облікового запису

15
Культура листування

16
Інформаційні ресурси інтернету. Пошук навчальних матеріалів у мережі






4-й клас ІІ семестр                    
     
Теми уроків


Співпраця в інтернеті

1
Сучасні пристрої для співпраці. Рівні доступу до навчальних матеріалів.

2
Співпраця в одному текстовому документі. Надання доступу для пропонування кільком однокласникам. Коментування створених однокласниками текстів.

3
Створення спільної презентації. Спілкування онлайн під час співпраці. Доповнення презентації колажем.

4
Служби для обміну знаннями, задоволення творчих потреб школярів.


Алгоритми з розгалуженням і повторенням

5
Алгоритми з розгалуженням

6
Цикли: повторення задану кількість разів. Повторення до виконання умови. Алгоритми з циклами

7
Створення алгоритмів з розгалуженням та циклами у середовищі програмування для дітей

8
Використання логічних висловлювань з «якщо - то...»

9
Сортування та впорядкування об’єктів за деякою ознакою

10
Створення алгоритмів з розгалуженням та циклами у середовищі програмування для дітей


Інформація

11
Перетворення інформації. Перетворення інформації з текстової у графічну форму з використанням схем, діаграм

12
Перетворення інформації у вигляді тексту в таблицю з числами

13
Передавання інформації. Пристрої для передавання інформації. Джерело інформації. Приймач інформації

14
Пристрої введення та виведення інформації

15
Зберігання інформації. Носії інформації

16
Кодування інформації. Кодування та декодування інформації.

17
Складові комп’ютера

18
Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією

19
Підсумковий урок



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

11 правил від Білла Гейтса, які підлітки ніколи не дізналися б у стінах школи

Кажуть, що ці правила Білл Гейтс озвучив в одній із шкіл США. Сенс цих правил у тому, що реальне життя досить суворе і часом навіть жорстоке. Ніхто і ніщо не буде надане просто так.  Він підкреслив, що щоденне навчання оптимізму і політкоректності формує покоління, що далеке від реальності, а це неминуче призводить до невдач у дорослому світі.  Отже, 11 правил Білла Гейтса:  Правило 1   Життя несправедливе і доведеться з цим змиритися!  Правило 2   Світу начхати на твою самооцінку. Життя вимагатиме владнати справу ДО ТОГО, як ти почуватимешся впевнено.  Правило 3   Ти не отримуватимеш $60 000 в рік одразу після школи. Ти не станеш віце-президентом фірми із супутниковим телефоном в авто доки не заробиш на них.  Правило 4   Гадаєш, викладач дуже вимогливо до тебе ставиться? Зачейкайте із судженнями, доки у тебе з’явиться начальник.  Правило 5   Смажити подавати гамбургери для тебе нижче гідності? Твої дідусь і бабуся вважали інакше. Для них смажити гамбургери було можливістю зачепитися

Батьківський контроль дитячої активності в Мережі

Життя підлітка неможливо уявити без комп'ютера та Інтернету. Дослідження показують, що підлітки проводять за комп'ютером велику частину часу, коли вони не сплять. Тому батьки часто замислюються над питанням, чи можуть вони втручатись у віртуальне життя дитини. Чи можуть батьки перевіряти історію браузера дитини? Батькам можна перевіряти історію браузера підлітка, але тут є один нюанс. Багато підлітків добре вміють приховувати сліди: входити в Інтернет у режимі інкогніто, вимикати файли «cookie», чистити історію браузера. Таким чином, батьки не можуть бачити віртуальну активність дитини. Але навіть якщо дитина ретельно приховує своє віртуальне життя, це не означає, що вам не потрібно звертати на це уваги. Якщо ви не дуже добре розбираєтеся в комп'ютерній техніці, можна скористатися однією з безлічі комп'ютерних програм, які допоможуть відстежити Інтернет-активність підлітка. Чи зможуть батьки завжди стежити за новими технологіями? Сьогодні технології стрімко розвивают