Календарно-тематичне планування
уроків курсу Інформатика
в 2, 3, 4-тих класах
на І та ІІ семестри 2017 – 2018 н. р.
на І та ІІ семестри 2017 – 2018 н. р.
2017
№
|
Теми уроків
|
Клас
|
Інформація
|
||
1
|
Правила
безпечної поведінки у кабінеті інформатики
|
|
2
|
Поняття про
інформацію. Зміст та завдання курсу «Інформатика»
|
|
3
|
Сприймання
людиною інформації. Види інформації за способом сприймання: зорова, слухова,
нюхова, смакова, дотикова
|
|
4
|
Властивості
інформації. Приватна та публічна інформація. Захист особистої, приватної інформації
|
|
5
|
Пристрої для
роботи з інформацією. Безпека використання інформації. Використання миші та
інших маніпуляторів для вибору об’єктів
|
|
Комп’ютери та інші пристрої
|
||
6
|
Комп'ютер та
інші пристрої для роботи з інформацією. Організація робочого місця під час
навчання з різними пристроями. Використання пристроїв для навчання: перегляд
зображень (образотворче мистецтво)
|
|
7
|
Використання
миші та інших маніпуляторів для переміщення об’єктів. Використання пристроїв
для навчання: слухання мелодій (музичне мистецтво)
|
|
8
|
Увімкнення та
вимкнення комп'ютера та інших пристроїв. Використання пристроїв для навчання:
слухання віршів, пісень (іноземна мова)
|
|
9
|
Робочий стіл. Значки робочого столу.
Програма. Використання пристроїв для навчання: читання текстів (літературне
читання)
|
|
10
|
Використання
пристроїв для навчання: читання текстів (літературне читання). Виділення
обраного тексту в середовищах для читання
|
|
11
|
Клавіатура.
Уведення окремих символів. Клавіатурний тренажер. Уведення великих та малих
літер (українська мова)
|
|
12
|
Клавіатура.
Зміна мовних режимів. Використання пристроїв для навчання: клавіатурний
тренажер (іноземна мова)
|
|
Інтернет
|
||
13
|
Початкові
уявлення про Інтернет. Правила безпечної роботи в інтернеті. Поняття
браузера, як програми для роботи в інтернеті. Вікно браузера. Маніпуляції з
вікном. Перегляд картин художників,
читання текстів.
|
|
14
|
Вікно
браузера. Кнопки керування вікном. Вкладки браузера. Інформація для дітей та
для дорослих. Вікові обмеження на
перегляд вмісту сторінок. Перегляд навчальних відео. Віртуальні подорожі
|
|
15
|
Вікно
браузера. Закладка. Посилання. Приватна (особиста, сімейна) та публічна
інформація. Вдосконалення навичок усного рахунку в математичних тренажерах.
|
|
16
|
Ігри
для вдосконалення навичок роботи з маніпуляторами, клавіатурою.
|
|
2-й
клас ІІ семестр
№
|
Теми уроків
|
Клас
|
|
Графіка
|
|
1
|
Поняття комп’ютерної графіки. Ресурси
для перегляду зображень картин художників. Віртуальні мистецькі галереї,
екскурсії до музеїв
|
|
2
|
Пошук зображень в інтернеті для
природознавства, музичного мистецтва. Право на зображення. Розрізнення
дозволів на використання чужих зображень
|
|
3
|
Пошук зображень в інтернеті для
образотворчого мистецтва, літературного читання
|
|
4
|
Програми для створення та змінювання
графічних зображень. Створення зображень
|
|
5
|
Зображення з геометричних фігур
|
|
6
|
Змінювання готових зображень
|
|
7
|
Доповнення зображень підписами чи
коментарями у вигляді кількох слів
|
|
8
|
Пристрої для створення та опрацювання
графічних зображень
|
|
|
Команди та виконавці
|
|
9
|
Поняття команди. Порівняння команди й
спонукального речення. Команди й виконавці
|
|
10
|
Послідовність дій. Приклади
послідовності дій у природі. Ігри на змінювання послідовності дій
|
|
11
|
Виконання послідовних дій. Пошук
помилок у послідовності дій. Ігри на пошук помилок у послідовностях
|
|
12
|
Ігрові вправи з надання команд
виконавцям у середовищах програмування
|
|
13
|
Ігрові вправи з надання команд
виконавцям у середовищах програмування
|
|
14
|
Ігри на пошук помилок у середовищах
програмування
|
|
15
|
Порівняння двох або більше предметів.
Ігри на порівняння предметів
|
|
16
|
Об’єднання предметів у групи за певними
заданими ознаками. Назви групи однорідних предметів. Ігри на об’єднання
предметів у групи
|
|
17
|
Визначення ознак предметів, впізнавання
предметів за даними ознаками. Складові частини предметів
|
|
18
|
Ігри на вилучення зайвого за певними
ознаками
|
|
19
|
Підсумковий урок
|
|
3-й
клас І семестр
№
|
Теми уроків
|
Клас
|
|
Інтернет
|
|
1
|
Поняття про мережі. Поняття про мережу
інтернет. Безпечна робота в інтернеті. Складові вікна програми-браузера.
Налаштування безпечного пошуку та безпечного перегляду відео
|
|
2
|
Поняття веб-сторінки, її адреси.
Авторське право та інтернет. Пошук зображень, відео в інтернеті для
літературного читання. Додавання
найкращих результатів у закладки браузера. Структурування закладок у папки
|
|
3
|
Пошук з різних джерел. Пошук текстів
для літературного читання. Додавання необхідних результатів у закладки
|
|
4
|
Ключові слова для пошуку на прикладах
знайомих текстів з природознавства. Пошук відео для природознавства. Пошук на
карті в інтернеті
|
|
5
|
Пошук ігор для вдосконалення усного
рахунку з математики. Пошук навчальних матеріалів з трудового навчання
|
|
|
Людина та інформація
|
|
6
|
Роль інформації в житті людини.
Види інформації за способом подання:
текстовий, графічний, числовий, звуковий, відео. Поняття меню
|
|
7
|
Пристрої для роботи з текстовою,
звуковою, відео інформацією. Переваги опрацювання інформації сучасними
пристроями
|
|
8
|
Структурування інформації в документах,
папках. Перетворення інформації з
одного виду в інший
|
|
9
|
Дії з інформацією: передавання, пошук,
перетворення, використання. Перетворення інформації з одного виду в інший
|
|
10
|
Перетворення інформації з одного виду в
інший
|
|
|
Графіка
|
|
11
|
Онлайн середовища для роботи з
графічними даними. Ресурси для перегляду картин художників. Віртуальні
мистецькі галереї, екскурсії до музеїв
|
|
12
|
Перегляд карт. Пошук рідного краю на
картах
|
|
13
|
Віртуальні подорожі картами
|
|
14
|
Програми для роботи з графічними
даними. Середовище графічного редактора. Панель інструментів
|
|
15
|
Створення зображень з геометричних
фігур. Палітра кольорів. Колір фігури і колір фону
|
|
16
|
Створення та змінювання простих
зображень. Доповнення малюнка підписом чи коментарем.
|
|
3-й
клас ІІ семестр 1 година на тиждень
№
|
Теми уроків
|
Клас
|
|
Алгоритми і виконавці
|
|
1
|
План дій. Поняття алгоритму. Алгоритми
і виконавці
|
|
2
|
Складання алгоритмів для виконавців.
Середовища програмування для дітей:
створення послідовності команд у вигляді текстових блоків
|
|
3
|
Порядок виконання команд виконацем.
Створення та змінювання послідовності команд у вигляді символьних блоків
|
|
4
|
Пошук пропущених дій в знайомій
послідовності.
Складові частини об’єктів. Схема
складу. Зв’язки у схемах
|
|
5
|
Істинні й хибні висловлювання. Логічне
слідування. Використання логічних висловлювань з «не», «і», «або»
|
|
|
Текст
|
|
6
|
Середовища для читання текстів.
Закладки в тексті, цитати тощо. Віртуальні бібліотеки, довідники,
енциклопедії, словники
|
|
7
|
Текстові редактори. Переміщення в
текстовому документі. Виділення частин тексту. Змінювання
та вдосконалення текстів
|
|
8
|
Основні команди редагування: вирізати,
копіювати, вставити, видалити. Уведення символів за допомогою
клавіатури. Порівняння текстів з
оманливою та правдивою інформацію
|
|
9
|
Доповнення текстів зображеннями. Пошук
хибних висловлювань у текстах (на основі інформації з інших предметів)
|
|
10
|
Таблиці в тексті: орієнтування в
клітинках. Доповнення таблиць
|
|
|
Презентації
|
|
11
|
Культура виступів, презентування.
Доповідач/доповідачка та презентація
|
|
12
|
Слайд-шоу із зображень як вид презентування
|
|
13
|
Середовище створення презентацій.
Переміщення слайдами презентації. Режим показу презентації та режим
змінювання слайдів
|
|
14
|
Переміщення текстових полів та
зображень на слайдах
|
|
15
|
Створення кількох слайдів презентації
та наповнення їх
|
|
16
|
Утворення нового слайду, текстового
вікна/поля
|
|
17
|
Доповнення презентації текстом,
зображенням, схемою
|
|
18
|
Змінювання, доповнення презентації
|
|
19
|
Підсумковий урок
|
|
4-й
клас І семестр
№
|
Теми уроків
|
Клас
|
|
Графіка
|
|
1
|
Електронні карти. Режими перегляду
карт. Віртуальні подорожі сузір’ями, планетами, материками, океанами.
|
|
2
|
Співпраця на карті “Помешкання тварин”.
Доповнення власної карти мітками
|
|
3
|
Робота з діаграми на матеріалі
математичних задач.
|
|
4
|
Робота в середовищі графічного
редактора. Змінювання схем з природознавства.
|
|
5
|
Змінювання зображень з використанням
функцій обертання, зміна кольору фігур та кольору фону.
|
|
6
|
Обробка фото: інструменти освітлення,
кольору, обрізання тощо. Створення колажу із зображень.
|
|
|
Текст
|
|
7
|
Орієнтування в списку книг елетронної
бібліотеки. Пошук літератури за назвою, автором/авторкою, мітками. Онлайн
словники
|
|
8
|
Едектронні книги. Зміст твору.
Закладки, коментар (мітки) у творі
|
|
9
|
Середовище текстового редактора.
Абзаци, посилання, заголовки, зміст. Поєднання елементів на аркуші текстового
документа: взаємне розміщення тексту, зображень, схем
|
|
10
|
Вдосконалення текстів через виділення
кольором, шрифтами фрагментів тексту, окремих слів
|
|
11
|
Списки. Послідовні списки у текстах
|
|
12
|
Таблиці. Доповнення готових таблиць.
Змінювання та доповнення текстів з
таблицями, зображеннями, схемами
|
|
|
Співпраця в інтернеті
|
|
13
|
Правила безпечного користування
інтернетом. Мережевий етикет. Різниця між реальним та віртуальним
спілкуванням
|
|
14
|
Електронна пошта. Захист облікового
запису
|
|
15
|
Культура листування
|
|
16
|
Інформаційні ресурси інтернету. Пошук
навчальних матеріалів у мережі
|
|
4-й
клас ІІ семестр
№
|
Теми уроків
|
|
|
Співпраця в інтернеті
|
|
1
|
Сучасні пристрої для співпраці. Рівні
доступу до навчальних матеріалів.
|
|
2
|
Співпраця в одному текстовому
документі. Надання доступу для пропонування кільком однокласникам.
Коментування створених однокласниками текстів.
|
|
3
|
Створення спільної презентації.
Спілкування онлайн під час співпраці. Доповнення презентації колажем.
|
|
4
|
Служби для обміну знаннями, задоволення
творчих потреб школярів.
|
|
|
Алгоритми з розгалуженням і повторенням
|
|
5
|
Алгоритми з розгалуженням
|
|
6
|
Цикли: повторення задану кількість
разів. Повторення до виконання умови. Алгоритми з циклами
|
|
7
|
Створення алгоритмів з розгалуженням та
циклами у середовищі програмування для дітей
|
|
8
|
Використання логічних висловлювань з
«якщо - то...»
|
|
9
|
Сортування та впорядкування об’єктів за
деякою ознакою
|
|
10
|
Створення алгоритмів з розгалуженням та
циклами у середовищі програмування для дітей
|
|
|
Інформація
|
|
11
|
Перетворення інформації. Перетворення
інформації з текстової у графічну форму з використанням схем, діаграм
|
|
12
|
Перетворення інформації у вигляді
тексту в таблицю з числами
|
|
13
|
Передавання інформації. Пристрої для
передавання інформації. Джерело інформації. Приймач інформації
|
|
14
|
Пристрої введення та виведення
інформації
|
|
15
|
Зберігання інформації. Носії інформації
|
|
16
|
Кодування інформації. Кодування та
декодування інформації.
|
|
17
|
Складові комп’ютера
|
|
18
|
Історія виникнення пристроїв для роботи
з інформацією
|
|
19
|
Підсумковий урок
|
|
Коментарі
Дописати коментар